Des del segle XII, Jaumandreu crea història per la seva activitat vitivinícola. Entre suaus turons, on impera el silenci i la vista es perd divisant els ceps, neixen uns vins moderns i de qualitat, perfectes per a una bona taula.

19/3/08

Després de la fira

Una setmana després de la fira Alimentaria, amb calma i havent paït tota la informació, les visites, les cares conegudes, els nous vins, etc., és el moment de fer una valoració de com ha anat aquesta cita ineludible en l'àmbit del vi i la gastronomia.


Alimentaria és tot un món, amb molta gent, grans professionals i estands espectaculars que bé podrien passar per bars de disseny al centre de la ciutat. Però també és un espai per a petits cellers que comencen i que, en estands agrupats, presenten i sobretot expliquen el seu projecte. Aquest és el nostre cas: per primera vegada Jaumandreu ha estat expositor a la fira, mostrant tot el que és i rebent a tothom que s’hi ha acostat.


Fent una valoració general del que ha estat la fira, Alimentaria continua consolidada com una cita comercialment indiscutible per a la promoció de vins espanyols, però també per a vins estrangers. S’ha notat un reposicionament del mercat degut a la crisi econòmica dels Estats Units amb la devaluació del dòlar. Aquest fet dóna pas a l’entrada en el panorama internacional de nous mercats molt interessants i amb gran potencial, com per exemple la Xina.



Actualment, Jaumandreu exporta als Estats Units a través del distribuïdor Steve Miles Selections, però hem pogut constatar que mercats com Suïssa, Holanda o Bèlgica estan atents als vins catalans i mostren interès en el que s’està oferint. Malgrat tot, en general, segueix havent-hi una influència evident dels grans prescriptors, com ara Robert Parker.


El que sí que es pot afirmar és que els vins espanyols i, en especial, els catalans estan de moda. Tot això, sumat al fet que el món busca novetats, ens obre possibilitats molt optimistes. Priorat i Montsant continuen tibant el carro dels vins catalans, però denominacions com Costers del Segre i també Pla de Bages irrompen amb força en el segment de vins de qualitat, com a mostra els 90 punts Parker atorgats al

nostre Nisus.

Tornant al nostre estand, aquests dies hem pogut rebre la visita dels nostres distribuïdors, que ja coneixen els vins, però que ens han vingut a saludar i a tastar les novetats, com el Nisus 07, que segueix el camí del seu predecessor: el premiat Nisus 06. Ens ha agradat molt de poder saludar en Joan Sala, en Jordi Vilaseca, en Jordi Coll i en Francesc, també en Miquel Bofill, en Jordi Ferran, en Josep Roca, la Sandra Sala i l’Antoni Gonzàlez. De la mateixa manera, hem pogut saludar clients com la Isabel d'Orígens, l’Esteve de La Troballa, en Jordi de La Pineda, Can Vallès, l'Eva d'Orígens Franquícies, Vins Cullell i molts d’altres. Tots ells ens ajuden dia a dia a donar a conèixer els vins de Jaumandreu i ens han donat suport també a la fira; a tots, gràcies per la seva visita.

També agraïm la visita de professionals de la comunicació que s’han adreçat al nostre estand per a saludar-nos en persona, posant cara a la relació que habitualment es manté per mail o telèfon d’una manera més freda, la Mª José Jiménez, de Vinos y Restaurantes o l’Albert Gallifa, de Cupatges.



Segur que en aquesta breu llista hi ha mancances importants, agraïm la visita a Joan Sabartés, Manel Esteban, Daniel Llano, Josep Jaumira, Marta Plana, Jordi Riba, Pep Palau, Lluís Monfort, Mercè Cònsul i molts d’altres que, encara que no esmentem aquí, saben perfectament que la seva presència a l’estand de Jaumandreu ha estat tota una injecció d’optimisme i motivació per a nosaltres.


Però Alimentaria no va acabar divendres passat; ara comença la feina de seguiment dels contactes establerts, de les relacions iniciades i de continuar les ja existents.

Seguim treballant per a poder estar presents, amb més força si cal, a la nova edició d’Alimentaria d’aquí a dos anys. Que així sigui!


Montse de Pedro, Responsable Comercial
Oriol Guevara, Enòleg